Di 10-05 en woe 11-05 Grand Canyon

11 mei 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Maandag 9 mei zijn we van Holbrook naar Grand Canyon gereden.  Ongeveer 200 mijl, goed te doen op 1 dag. Campgrounds in het park zelf moet je minimaal een half jaar van te voren reserveren dus dat ging em niet worden. Even googlen en we zagen dat voor de Grand Canyon het Kaibab National Forest ligt,  met campground. Dus dat was ons doel. We hadden geluk, er waren niet veel plaatsen vrij. Mooi gelegen in de bossen, 10 dollar per nacht,  wel zonder verdere voorzieningen, maar dat is geen probleem. 2 nachten vastgelegd.

Dinsdag 10 mei stond Grand Canyon op het programma. Heel makkelijk: in het dorp Tusayan,  1 mijl verder, mag je overal je auto zetten en kun je op de Shuttlebus naar het park stappen. Gratis, wel heb je een intree bewijs voor het park zelf nodig. Makkelijke manier om er te komen. We waren er al mooi op tijd, voor half 10. Eerst weer naar het visitor center om de film over het park te zien. Mooi hoor! Er zijn verschillende routes binnen het park die je met de bus kunt doen. Wij zijn gaan lopen langs de rim en dan kom je allerlei mooie uitzichtspunten langs. Denk zo'n  4 km. Tussendoor kom je langs een visitor center,  souvernirwinkeltje, op het eindpunt Is ook een hotel, lodge, restaurant. We zijn op dit punt op de bus terug gestapt en uitgestapt bij de Market, daar is een supermarkt,  postkantoor, bank. Hier hadden we wifi en konden we even internetten.          Aangezien we eigenlijk nog een ander deel van het park wilden zien, hebben we besloten om een nacht bij te boeken en woensdag nog een dagje terug te gaan.

20160511_200548 20160511155559 20160511144843 20160510_131307

Woensdag 11-05 zijn we weer met de bus het park ingegaan. Eerst met de bus naar de Market om even te internetten en een bak koffie te kopen. Daarna verder met de bus en overgestapt op andere shuttle om naar het eindpunt, Hermits Rest te gaan. Vandaar kun je teruglopen, grotendeels langs de rim. Onderweg kun je ook uit-en instappen. Het is een wandeling van totaal 12,7 km. Dat vonden we wat ver; Wij hebben er 7,9 van gelopen. Daarna weer naar de Market gelopen om wat te drinken. Toen waren we toch wel moe.......Terug met de bus naar het beginpunt en vandaar weer naar het dorp Tusayan.

20160510_121026 20160510_110501 20160511_123415

Al met al 2 Super dagen in een prachtig National Park.

1. Annemarie:
    Mooi hoor!
  2. Grietje:
    13 mei 2016
    Prachtig. Wij zijn ook bij Herman's Rest geweest. Alleen zijn wij er met de camper naartoe gereden. Ook hebben wij een vlucht gemaakt met zo'n klein vliegtuigje, geloof ca. 16 pers. Dat was erg indrukwekkend. Je vloog echt boven de Canyon en soms zelf er door, zo laag. Krijg heimwee als ik jullie foto's zie. Het is zo geweldig.
  3. Anna:
    13 mei 2016
    Ja het is prachtig. Wij hadden wel geïnformeerd naar een helicopter vlucht. Maar is duur en men mag tegenwoordig niet meer in de canyon vliegen. Alleen erboven.