do 5-5 Oliver Lee Memorial State Park

5 mei 2016 - Alamogordo, New Mexico, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we besloten om niet naar de Guadalope Mountains te gaan. Het is een nationaal park maar je kunt er eigenlijk alleen te voet of te paard in. Is vooral voor de echte hikers. Wij gaan nu direct richting White Sands. Eerst vanmorgen de was gedaan, we hoefden toch niet zo heel ver te rijden. We hebben 3 uren gereden en zijn gestopt op een, zoals we gewend zijn van deze parken, schitterend park.

20160505171624 20160505172628

Het weer is prima en we nemen een snippermiddag. Lekker lezen, in de schaduw. Het is woestijn gebied waar we vandaag door zijn gereden. Heel droog en stoffig.

20160505145108 20160505145057

Over het algemeen rustig op de weg, behalve in El Paso. Grote drukke stad op de grens met Mexico. Voor de derde keer deze vakantie moeten stoppen voor de border politie. Morgen gaan we naar White Sands, hier zo'n 25 mijl verder en dan rijden we verder richting Petrified Forest. We zijn trouwens nu in New Mexico. En zijn weer een tijdzone gepasseerd. Winst is een uur vandaag, verschil met Nederland nu 8 uren.