Ma 02-05 en di 03-05 Big Bend NP

4 mei 2016 - Big Bend National Park, Verenigde Staten

Gisternacht heeft het flink gewaaid en het weer was compleet omgeslagen. Helemaal bewolkt en niet meer dan een graad of 14. Op tijd vertrokken om het laatste stuk naar National Park Big Bend te rijden. Rit van een uurtje of 5. Heeeel rustig op een mooie 2baans weg. Sporadisch medeweggebruikers. Prima rijden dus. Wat laatste inkopen gedaan in een dorp voordat we de laatste 100 mijl naar het park gingen rijden. Het weer werd steeds beter en toen we in het park kwamen, was het warm Niet zo gek, het is woestijngebied hier. Regen kent men hier (bijna) niet. Eerst maar naar het Visitor Center; we weten intussen dat daar altijd een film draait over het desbetreffende park. En het was weer de moeite. Daarna doorgereden naar Rio Grande Campground om een plaatsje voor de nacht uit te zoeken. We hebben gekozen voor een plaatsje zonder voorzieningen. Het is heel rustig in het park, heerlijk. Het is een heel groot park, de afstand van binnenkomst naar onze nachtplek is een uur rijden. We konden nog voor het donker een wandeling maken naar de rivier, de Rio Grande. Deze rivier vormt de grens met Mexico. Het was een mooie wandeling en uiteindelijk bij de rivier wat fotos gemaakt.

20160502181845 20160502163313

Di 03-05, op ons gemak door het park gereden. Het was warm…….We hebben de scenic way, Ross Maxwell Drive, gereden. Onderweg een aantal wandelingen gedaan, o.a. naar een soort oase (Sam Nail Ranch). Daar heeft een echtpaar in de woestijn geleefd en er een waterput geslagen. Daar is nog steeds water en dat is te zien aan de groene bomen en planten. Mooie, schaduwrijke plek. Verder nog een wandeling naar een droge canyon, Burro Mesa Pouroff. Verder nog een wandeling naar de bodem van een droge canyon, Tuff Canyon. Naar beneden ging goed, maar naar boven vond ik minder. Het was zo warm. Daarna hielden we het voor gezien, wat lopen betreft; staan nu op campground Cottonwood, heel rustig hier. Zijn weinig mensen. Deze camping is vooral bekend bij birdwatchers. Lekker koel biertje, onze dag kan niet meer stuk! Morgen het park uit en op naar de volgende bestemming: Guadeloupe Mountains NP.

20160503143044 20160503132057 20160503_131225