ma 25-04 Oak Alley Plantation

26 april 2016 - Breaux Bridge, Louisiana, Verenigde Staten

Zo, gelukkig niets aan de hand met de lampjes op het dashboard. Erover gebeld, maar we konden gewoon verder, volgends de mevrouw aan de helpdesk.Toen we vanmorgen de boel aan het opruimen waren, electra afkoppelen, water bijvullen, alles weer opruimen zodat de boel tijdens het rijden niet kan vallen, kregen we een vogeltje op bezoek in de camper. Mooie, gele vogel, zoals je bij ons alleen in volieres ziet.

IMG_0611 Gelukkig kon ie zelf de deur weer vinden.

Even gaan tanken. O ja, nog niet vermeld maar de benzine is één van de weinige dingen wat niet zo duur is. 1,79 dollar voor 1 gallon. Omgerekend is het 0,41 eurocent voor 1 liter! Bij een verbruik van ca. 1:3,5 is dat toch meegenomen.          Vandaag staat een bezoek aan een suikerplantage op het programma. Oak Alley Plantation. Gelezen dat het één van de mooiste plantages zou zijn. Het weer zat mee, mooie blauwe lucht, ruim 25 gr. En het was een prachtige plantage. Rondleiding door het huis van de eigenaren. En op eigen houtje verder over het terrein. O.a. gezien hoe de slaven leefden en woonden. Je schaamt je bijna als je leest hoe mensonterend die werden behandeld. Kleine hutjes, bij ziekte werd er weinig voor ze gedaan. En het was heel hard werken. Die mensen hebben geen leven gehad. Vreselijk toch?! Kijk maar es wat een slaaf kostte......

IMG_0619 IMG_0623

Daarna paar uur doorgereden en we staan nu op een campground in Breaux Bridge. Morgen willen we een swamptour gaan doen. We hebben niet gereserveerd, maar hopen op een plaatsje in een boot. Morgenochtend maar even bellen. We hebben een amerikaans simkaartje gekocht aan het begin van de vakantie, zodat we onderweg internet hebben om iets op te zoeken, bv. een camping. Maar ermee bellen om iets te reserveren is ook makkelijk zo.

1. Jan:
    27 april 2016
    best duur nog, zo'n slaaf
  2. Wim kok:
    27 april 2016
    Wees nog maar blij met de benzineprijzen daar! in Californie betaalden we grif meer... heel veel reisplezier verder, wij zijn weer thuis in een koud holland. Hadden jullie de Champagne's swamp tour? wij hebben daar enorm van genoten!
  3. Anna:
    28 april 2016
    We zijn ook tevreden met de benzineprijzen! We hebben inderdaad Champagne's Tour gedaan; hadden op het blog van Michelly en van jullie gelezen dat dat goed was bevallen. Dus hadden wij daar ook voor gekozen; en zeker geen spijt van gehad. Was een hoogtepunt!