woe 20-04 en do 21-04 Natchez Trace Parkway

23 april 2016 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Woe 20-04 en do 21-04

Gisteren en vandaag verder via de Nachtez Trace Parkway verder naar het zuiden gereden. Wat een mooie en vooral rustige weg om te rijden. De hele weg is een Nationaal Park en strekt zich uit van Nashville, Tennessee tot Natchez, Mississippi. Nergens bilboards, geen verkeerslichten. 2 baans, maar er gaan vaak heel wat mijlen voorbij voor je een tegenligger tegen komt. Super. De nacht van woensdag op donderdag gestaan op een campground, genaamd Jeff Busby. Tot onze verrassing was het gratis! Maar er is dan ook niks. Maar aangezien we zelf alles aan boord hebben, geen probleem. We zaten nog maar net of de buurman kwam een praatje maken; een in Frankrijk wonende Canadees. Hij en zijn vrouw trekken 3 maanden rond in een auto met camper die de rest van het jaar in Quebec gestald staat. Zij kwamen net uit zuiden en hadden een aantal tips voor ons, oa een campground bij New Orleans in de buurt. Dan kwam hij ook nog even vertellen welke kaas qua smaak we het beste in usa kunnen kopen! Grappig. ’s Nachts wat regen gehad.

Vandaag overdag goed weer, bewolkt en regelmatig wat zon. Niet koud, rond 24 gr. Onderweg aan een rivier de camper gezet en een paar uren lekker genieten. Ook daar hadden we direct aanspraak. Eerst een persoon die door zijn zware accent bijna niet te verstaan was, maar we begrepen dat hij spaart voor een camper, om lekker te kunnen trekken. Even later stopt er een meneer op een racefiets; helaas stokdoof, dus moeilijk communiceren, maar we kregen een aantal foto’s te zien. Hij woont in de buurt en heeft zich laten fotograferen bij de rivier in een kerstmanpak, op de fiets. Ook foto’s van zijn honden.... Onderweg een stuk bos gezien waarvan een heleboel bomen als luciferstokjes zijn afgeknapt. Is gebeurd in april 2011, door een tornado.                                                                                                                                                                       We staan nu in het Natchez State Park. Heeft net weer even geregend. Morgen gaan we even in Natchez kijken, en dan door naar Lake Martin, waar we een swamptour (varen in het moeras) willen gaan maken.