za 16-04 en zo 17-04 Nashville

18 april 2016 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Daar zijn we weer! Het is gister en vandaag zeer goed weer. Zon en rond de 25 gr!

Gisteren, zaterdag was een reisdag, maar een zeer relaxte dag. We hoefden niet ver; We hadden een campground in noord-Nashville gereserveerd voor 2 nachten. We hadden de tom op snelwegen vermijden gezet en zijn rustig aan verder naar het zuiden afgezakt. Onderweg ergens de camper neergezet, koffie gezet, stoeltjes uit de auto en een uurtje van het weer zitten genieten. Op tijd op de camping, direct de shuttle naar het centrum van Nashville gereserveerd voor 10 uur zondagochtend.

Zondag om 10 uur naar Nashville gebracht  Wat een gezellige stad! Uit alle cafeetjes komt muziek, vaak live music! Op een terrasje in de zon koffie gedronken en verder door naar het Country Music Hall of Fame and Museum. We hadden de "platina" tickets gekocht, daarbij zit ook een tour naar de RCA studios. Veel bekende en voor ons onbekende country zangers hebben daar hun platen opgenomen. De bekendste is natuurlijk Elvis. Was heel leuke tour, met een zeer enthousiaste gids. Onvoorstelbaar dat de muziek live werd opgenomen; kunnen wij ons niets bij voorstellen. Daarna nog het museum met 2 verdiepingen met allerlei spullen: foto's, films, gitaren, kledij etc. van bekende en minder bekende sterren, vooral uit de jaren 50 en 60. 2 muren vol met gouden palten o.a.                             Om 16.30 terug met shuttle naar camping. Al met al, hele leuke dag!

1. Hennie:
    18 april 2016
    Hoi Anna en Jaap. Anna hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag toegewenst. Leuk verhaal over Nashville het klinkt als of het er daar nog altijd het zelfde is als 70 jaar geleden. Gr Hennie.
  2. Anna:
    18 april 2016
    Dank je wel. Was inderdaad terug in de tijd ervaring. Maar heel leuk!
  3. Trix thijssen:
    18 april 2016
    leuk om al die verhalen te lezen,geniet van je verjaardag in de states,happy birthday.
  4. Annemiek:
    18 april 2016
    Anna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heel mooie dag gewenst maar dat zal wel lukken op deze reis!!
  5. Petra:
    19 april 2016
    Wat een heerlijkheid zeg, zo relaxt aan doen en genieten van de omgeving. Dikke knuffel van het thuisfront! X