za 23-04 en zo 24-04 New Orleans

25 april 2016 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Zaterdag in een rustig tempo naar onze bestemming in New Orleans, het Bayou Segnette State Park. Onderweg ergens boodschappen gedaan en een kop koffie bij de Mac gedronken. Toen we daar weg wilden rijden, zagen we op het dashboard een lampje branden. Het lijkt een lampje van een dop die niet goed is aangedraaid. Maar alles zat goed. Toch maar gebeld en we werden gerustgesteld; inderdaad de tankdop. Kan geen kwaad. Vroeg in de middag op onze bestemming en verder niets meer gedaan.Het weer is prima, ruim 25 gr.  Er waren opvallend veel vreemde vliegen of zo, allemaal met z'n 2en aan elkaar. Wasje gedraaid, gratis hier; dus als echte hollander: gebruik van maken!

IMG_0553

Zondag naar de stad zelf; om er te komen ging niet helemaal vlekkeloos. Ik had de tom verkeerd ingesteld, met het gevolg dat we zelfs in de rij terecht kwamen om aan boord te gaan van een groot cruise-schip......Met hulp van aardige politiemensen toch maar niet gedaan. We hebben tom toen maar goed ingesteld. Er is een ferry die over de Mississippi gaat en uitkomt in het French Quarter, waar het allemaal te doen is. Auto op een parkeerterrein en te voet aan boord. 2 dollar. Ideaal! Wat een geweldig leuke stad, tenminste het French Quarter. Daarbuiten schijnt niet echt veilig te zijn, hebben we vernomen. Heel gezellig druk, plein wat aan Parijs doet denken, allemaal tekenaars. Overdekte markt met veel eettentjes, en echt toeristisch, met veel blingbling, t-shirts, zonnenbrillen en dat soort dingen. En natuurlijk muziek. Op straat, uit cafeetjes. We hebben een biertje gedronken op een terras en intussen naar een 3 muzikanten geluisterd. Eind van de middag weer op de ferry en terug naar campground in het State Park. En shit, er brandt nu nog een lampje op het dashboard. Weer gebeld, maar er was niemand meer. Jaap heeft gegoogled en heel waarschijnlijk heeft dit lampje te maken met het lampje wat al brandt, van de tankdop dus. Maar we willen het wel gemeld hebben om geen problemen achteraf te krijgen. Morgen maar weer bellen. Maar al met al, een super leuke dag, met natuurlijk weer superweer. Anders dan thuis begrepen we uit de reacties. Daar valt zelfs natte sneeuw.........

1. Hennie:
    25 april 2016
    Leuk verhaal Anna. Inderdaad hier is het heel koud en je kunt je winterjas weer aan gisteren 6 graden en natte sneeuw. Genieten jullie maar lekker en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
  2. Anna:
    25 april 2016
    Thnx hennie. Wij genieten zeker. Gaan vandaag weer verder als het lampjes probleem opgelost wordt.
  3. Grietje:
    25 april 2016
    Eindelijk jullie verslag kunnen lezen. Laptop werkt, wel even wennen. Maar jullie hebben tot nu toe een fantastische reis. Leuk ook om de foto's te bekijken. En het weer. om jaloers op te zijn. Hier is het net winter. Dus geniet en neem het mooie weer maar mee terug.
    Ik blijf jullie volgen. Groetjes.
  4. Anna:
    26 april 2016
    Fijn dat je laptop werkt! En ja, onze reis is super! Het weer. .....ik neem het mee.
  5. Jan:
    26 april 2016
    Ja. Hier is het koud. Hagel en natte sneeuw. Zo hebben we allemaal onze problemen. De 1 met het weer, de ander met lampjes. Maar mooi verhaal hoor. Ben jaloers. Blijf lezen als jullie blijven schrijven. Heel veel plezier nog