woe 27-04 en do 28-04 Sea Rim State park

28 april 2016 - Sea Rim State Park, Verenigde Staten

Vanochtend om een uur of 7 werden we wakker van hele harde regen. Maar dat niet alleen, het ontweerde en waaide heel hard. Best wel beetje eng. De camper schudde en aangezien we onder hoge bomen stonden, vond ik het best wel spannend. Na een uurtje was de ergste bui voorbij. Het regende nog wel, maar we zijn maar weer gaan slapen. Werden toen pas over 9en wakker. Het was droog en de wind was niet zo hard meer. Van de camping mevrouw begreep ik dat haar dochter, die in Texas woont, haar  's nachts had gebeld en dat de bui daar eerder was geweest. Om een uur of half 11 weggegaan met als doel Sea Rim State Park. Niet zo ver rijden. In Port Arthur de Walmart bezocht. Door de heftige bui 's nachts was de electra eraf geweest en had men in de winkel alle koelingen onder plastic verstopt. Ook de de pinautomaat moest opnieuw worden geladen. Doorgereden naar ons einddoel van vandaag. Zodra we Texas binnenreden begrepen waarom dit de oliestaat is. Vreselijk al die olieraffinaarderijen of wat dan ook. Lijkt Pernis wel, alleen wat uitgebreider. Lelijk!

IMG_0700 IMG_0698

Mooi op tijd op plaats van bestemming, rond half 2, en gelukkig ziet het er hier heel mooi uit.. Het weer was intussen weer als vanouds; zonnig en ruim 25 gr. Poosje buiten gezeten en ook nog langs het strand gewandeld. Heerlijk water, lauw! Zo kennen wij onze Noordzee niet. Verder helemaal niets gedaan! Morgen blijven we hier nog een dagje.

IMG_0717 IMG_0715 20160427_160530 IMG_0708 IMG_0695

Vandaag hier gebleven. Wandeling gemaakt door het moeras over een aangelegde, en op dit moment voor een groot gedeelte, onder water gelopen boardwalk. Maar goed te lopen. Terug langs strand. Zwemmende krabben en veel vogels gezien. Wat hier heel vervelend is, de muggen! Je wordt opgevreten. Gisteren hebben we eigenlijk zonder problemen buiten gezeten, maar vandaag werden we, zodra we buiten kwamen, echt aangevallen. Bij receptie maar speciale spray gekocht. Vanmiddag binnen gebleven, heerlijk, ramen tegen elkaar open. Was buiten ook echt warm. Hele middag zitten uitzoeken waar we de komende dagen naar toe rijden. Morgen eerst naar Houston, Spacecenter. Dagen daarna zullen we moeten reizen om uiteindelijk, planning is maandag, uit te komen bij National Park Big Bend.