din 26-04 Swamptour Breaux Bridge

27 april 2016 - Holly Beach, Verenigde Staten

Vandaag een geweldige boottocht gemaakt door het moeras. Swamptour. Het was zo mooi…..2 uren gevaren. We hadden vanmorgen gebeld en gereserveerd voor de toer van 11 uur. Wat bleek, we waren de enigen in de boot en kregen dus een privé toer. We hebben gevaren tussen eeuwenoude bomen. Het leek af en toe op een spooky toer. Redelijk veel alligators gezien, grote en kleine. Zelfs een moeder met een aantal babies. Schildpadden en veel verschillende vogels. De gids wist veel te vertellen en was duidelijk trots op het gebied. Leuk hoor!

IMG_0668 IMG_0660

Daarna doorgereden zonder een einddoel. We hadden de Tom weer op snelwegen vermijden gezet en zijn eerst naar het zuiden gereden en toen langs de golfkust naar het westen. Onderweg zagen we dat bijna alle huizen op palen zijn gebouwd of op een heuvel liggen. Navraag bij de campingmevrouw: blijkt dat er hier nog wel eens hurricane's zijn, die dan zorgen dat het zeewater over het land komt . Men moet dan weg gaan en hopen dat het huis er later nog staat.

Bleek dat er ineens een ferry in de weg zat. Konden we net op, zo klein. Maar in de monding van de rivier die we overstaken zagen we enkele orka’s zwemmen! Wat een mazzel. Toen, rond half 6, maar gestopt op een camping. Blijkt een camping te zijn waar voornamelijk mannen wonen, die in de buurt werken. De buurvrouw kwam gelijk een praatje maken; zij woont hier in caravan zodat haar gehandicapte zoon hier in de buurt naar een goede school kan. Al met al weer een goede dag geweest!