vrij 22-04 Natchez

23 april 2016 - Laplace, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar het Historical National Park in Nachez gereden. Aan een park denk je aan een park oid. maar dit zijn huizen verspreid door de stad die worden "bewaard" ter herinnering aan de tijd dat de katoenboeren goede zaken deden (ca.1820). Ze bouwden schitterende huizen, of eigenlijk, die lieten ze bouwen door o.a. slaven. We zijn eerst in het visitor center geweest en een film gekeken over de ontwikkeling van de stad Nachez. Daarna een rondleiding gedaan in één van de huizen. Wat een pacht en praal! Daarna met de auto de huizen-route gevolgd en hier en daar wat foto's gemaakt. Daarna besloten we om door te rijden naar New Orleans, maar onderweg bleek dat wat te ver. Wat wil je: op vrijdag in de spits.......Met een beetje moeite een campground gevonden in LaPlace; ca. 30 mijl voor New Orleans. Hebben intussen een plaatsje gereserveerd in Bayou Segnette State Park, in New Orleans. Tip van de Canadees. Van daaruit kun je blijkbaar makkelijk met de ferry naar het French Quatier, Daar schijn je te moeten zijn. Vandaag hoorde ik van mensen hier op de camping dat er een jazzfestival is in NO. We zijn benieuwd!

IMG_0550

1. Annemarie:
    23 april 2016
    Leuk! Een beetje geschiedenis in jullie reisverslag! We volgen jullie met plezier!
  2. Hennie:
    23 april 2016
    Ben benieuwd wat er te zien is in French Quatier.
  3. Petra:
    23 april 2016
    Leuk zeg, ook echt cool om via tips van vreemden de leukste plekken te ontdekken. Nog steeds jaloers
  4. Linda:
    23 april 2016
    Wat een heerlijke vakantie weer zeg. Jaloers! Wij zitten hier met herfstachtig weer. Echt zo net niks. Wilden volgende week een weekendje weg, de camper testen met z'n viertjes, maar de voorspellingen zijn echt p03p helaas.
    Geniet er nog van en kom dan maar weer snel veilig thuis, Niels mist jullie! Elke keer als we zeggen dat opa en oma komen (Van Zutphen dus) dan roept hij direct Opa oma Cootje! En elke keer vertel ik hem dat jullie op vakantie zijn en over een paar weekjes weer met hem komen spelen. Hij heeft er zin in :-)
    XXX love jullie